1wizyta

Pierwsza wizyta u dentysty często wiąże się z ogromnym stresem – zupełnie niepotrzebnie!

Możesz być pewien, że czeka na Ciebie zespół profesjonalistów, których pasją jest praca z ludźmi
i niesienie im pomocy.

Czego możesz się spodziewać wkrótce po przybyciu do naszej kliniki?

  • Rozgość się, zrelaksuj, podejdź do recepcji.
  • Przygotuj dokument tożsamości – będzie potrzebny do założenia Twojej indywidualnej Karty Pacjenta.
  • Recepcjonistka poprosi Cię o wypełnienie ankiety na temat Twojego zdrowia – chcemy znać Twój dokładny stan zdrowia, dowiedzieć się, czy nie jesteś na coś uczulona/-y i czy przyjmujesz leki (jeśli tak, weź ich listę koniecznie ze sobą!) oraz oświadczenia o udostępnianiu Twojej dokumentacji medycznej, a także dokumenty związane z ustawą RODO.
  • Zostaniesz zaproszony do pracowni rentgenowskiej w celu wykonania dokumentacji fotograficznej (rentgenowskiej oraz cyfrowej). Kompleksowe podejście do Twoich problemów jest dla nas priorytetem.

Co jeszcze możesz zrobić, by dobrze przygotować się do Pierwszej Wizyty?

  • Przyjdź do nas kilka minut przed planowaną godziną wizyty- będziesz mógł spokojnie wypełnić dokumenty i na czas wejść do gabinetu.
  • Jeśli posiadasz jakąkolwiek dokumentację medyczną z dotychczasowego leczenia stomatologicznego, zdjęcia RTG, badania CBCT czy inne- koniecznie weź je ze sobą. Usprawnisz w ten sposób pracę lekarza, który będzie mógł odtworzyć dotychczasową historię Twojego leczenia stomatologicznego.
  • Umyj dokładnie zęby tak, jak robisz to każdego dnia- lekarz na wizycie oceni, jak sobie radzisz z zabiegami higienicznymi – czy ich skuteczność jest wystarczająca, by zapewnić Ci zdrowie oraz utrzymanie efektu przeprowadzonego leczenia. Jeśli zapomniałeś swojej szczoteczki, śmiało zapytaj o nią naszą recepcjonistkę.

czego możesz spodziewać się w gabinecie?

  • Lekarz przeprowadzi z Tobą wywiad medyczny – zapyta jaki jest powód Twojej wizyty, co Cię niepokoi, z jakimi dolegliwościami się borykasz, jaki charakter ma ból, z którym się zgłaszasz, od jak długiego czasu męczą Cię określone dolegliwości i czy ktoś już próbował udzielić Ci pomocy w Twoich dolegliwościach.
  • Następnie czas na badanie – lekarz dokładnie przyjrzy się nie tylko Twoim zębom, ale również tkankom miękkim w jamie ustnej, okolicy głowy i szyi
    Jeśli zajdzie taka potrzeba, zleci wykonanie badań dodatkowych (badania ogólne,badanie PERIO,konsultacje specjalistyczne, spotkanie z higienistką, zdjęcia RVG, OPG, CBCT w zależności od potrzeb).
  • Teraz czas na rozmowę: lekarz poinformuje Cię o wyniku przeprowadzonego przez niego badania, omówi z Tobą ewentualny plan leczenia, rozwieje Twoje wątpliwości- to czas na pytania, więc jeśli boisz się, że zapomnisz to, o co chciałeś zapytać, zapisz sobie pytania przed wizytą na kartce. Ustali zalecaną częstotliwość spotkań i wspólnie dopasujecie je do Twoich potrzeb.

Wybierasz się do nas ze swoją pociechą?

Pamiętaj, że czasy, gdy dzieci leczono „na siłę” już dawno minęły. To od Ciebie i Twojego nastawienia w dużej mierze będzie zależeć w jakiej atmosferze przebiegnie wizyta z udziałem Twojego malucha. Możesz go to tego wydarzenia przygotować już w domu!

Zwróć uwagę, w jakim charakterze wypowiadasz się o wizytach u stomatologa u siebie w domu. Czy są to komentarze pełne lęku, dramatyzmu? A może po prostu traktujesz je jak każdą inną sprawę do załatwienia? Wizyta u dentysty rzadko wiążę się z przyjemnością i my o tym wiemy,ale… Twoje dziecko chłonie jak gąbka wszystko to, co od Ciebie usłyszy.

Postaw na szczerość! Każde badanie, także stomatologiczne, jest dla dziecka przekroczeniem dziecięcej strefy komfortu, dlatego ma prawo się bać. Opowiedz krok po kroku co będzie się działo w gabinecie lekarskim – z młodszymi dziećmi możesz odegrać scenkę z udziałem ulubionej lalki lub misia- pozwoli to oswoić emocje. Na rynku są dostępne również książeczki edukacyjne, których tematem jest wizyta u lekarza.

Jeśli starsze dziecko pyta, co będzie się działo, nie bój się powiedzieć mu o tym w domu. Jeśli zgłaszacie się z bólem, na planowane leczenie, lub musicie usunąć ząb- nie mów dziecku, że Pan/i doktor „tylko poogląda ząbki”. Dziecko szybko rozszyfruje, że zostało okłamane, a efektem tego będzie natychmiastowe zamknięcie buzi, tuż po badaniu.

Zapraszamy na wizyty adaptacyjne już od 18-24 miesiąca życia- w trakcie takiej wizyty zaznajamiamy dziecko z otoczeniem i wyposażeniem gabinetu stomatologicznego. Jeśli dziecko na to pozwoli, przeprowadzamy drobny, przyjemny zabieg w jego jamie ustnej- oczyszczenie zębów szczoteczką, fluoryzacja. Taka wizyta buduje pozytywny obraz leczenia stomatologicznego u małych Pacjentów.

„Mogę dać Ci wszystko, oprócz mojego czasu…” Czy tak jak większość z nas, nie lubisz zbyt długiego oczekiwania na wejście do gabinetu?

My też bardzo cenimy sobie punktualność, dlatego stajemy na głowie, żebyś wszedł do gabinetu na czas… A wiesz, że u nas 95% wizyt odbywa się punktualnie? Pomóż nam utrzymać najwyższą jakość usług- jeśli zapisujesz się na wizytę, a:

  • Chcesz przeprowadzić leczenie jednoseansowe
  • Jesteś zapracowany i nie masz czasu chodzić do dentysty regularnie
  • Wpadasz do kraju na kilka dni
  • Wiesz, że masz problem z systematycznością i chcesz, żeby Twój plan leczenia został zrealizowany jak najszybciej jest to możliwe
  • Cierpisz z powodu bólu zęba lub awarii pracy protetycznej,

POINFORMUJ O TYM REJESTRACJĘ W TRAKCIE ROZMOWY TELEFONICZNEJ. Dołożymy wszelkich starań, by grafik naszych spotkań dopasować do Twoich potrzeb.

Szanując czas swój i naszych Pacjentów, dzień przed planowaną wizytą, możesz spodziewać się od nas telefonicznego potwierdzenia terminu. Proszę, daj nam znać, czy się do nas wybierasz- jeśli nie, odwołaj wizytę. Dzięki temu będziemy mogli pomóc Pacjentom, którzy czekają na wizytę od dawna, a szybszy termin ucieszy nie tylko ich zęby.

Mimo najszczerszych chęci z naszej strony, spóźnienie, które czasami pojawia się w trakcie pracy lekarza, nie zawsze jest naszą winą – naszym priorytetem jest świadczenie najwyższej jakości usług, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo Pacjenta w trakcie i po leczeniu. Za wszystkie te sytuacje, które w zawodzie lekarza są nie do przewidzenia, z góry przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.